tirsdag den 19. oktober 2010

TTAB bekraefter 2 (d) Naegtelse af \ "marsk \" Over \ "MARSHLANDER, \" Find camouflage Stof og regntoej relaterede

Bestyrelsen bekræftede en afdeling 2 (d) nægtelse af registrering af varemærket marsken for camouflage stof \ ", der sælges som en integreret del af det færdige beklædningsgenstande, \" finde mærket kan skabe forveksling med det registrerede varemærke MARSHLANDER, i standard karakter og design form, for regntøj. In re NTA Enterprise, Inc., Serienummer 77575867 (August 6, 2010) [ikke precedential].


Marks: Ikke overraskende fandt bestyrelsen de mærker at være den samme. Den \ "ER \" endelsen er ikke tilstrækkelig til differential varemærker og design element i Registrantens varemærke blot styrker \ "indtryk af [en] person fra en mudret eller sumpet område (dvs. en marshlander). \"

Ansøgeren pegede på seks tredjemand registreringer for mærker, der indeholder ordet \ "MARSH \" for beklædningsgenstande, men der var ingen tegn på, at varemærkerne \ "er faktisk bliver brugt, meget mindre, at omfanget af en sådan tredjeparts brug så stor, at forbrugerne har vænnet sig til at se de forskellige mærker, og derfor har lært at skelne dem. \ "

Bestyrelsen bemærkede, at tredjeparts registreringer kan anvendes på samme måde som en ordbog for at vise, at en term er beskrivende eller tyder på varer eller tjenesteydelser, men seks registreringer \ "beviser ikke, at udtrykket MARSHLANDER er så svag og fortyndet, at ansøgerens skifte til marsk er tilstrækkelig til at adskille varemærkerne. \ "\" Hos de fleste, "Marshlander« kan antyde, at det tøj eller stof har en udendørs tema, \ "og varemærket er derfor tæt særpræg.

Varerne: Undersøgelse Attorney John M. Wilke forelagt uddrag fra forskellige hjemmesider \ "reklame tøj referencing stoffet, hvorfra tøj er lavet \".

Dette bevis viser, at detailhandlerne reklamerer tøj og tekstiler sammen, og derfor kan forbrugerne af færdigvarer beklædningsgenstande kommer i kontakt med stoffet, og mærke for stoffet, hvorfra beklædningsgenstande er lavet. Derfor finder vi, at forbrugere kan tilskrive en fælles oprindelse for stof og færdige tøj, der deler en lignende varemærke.
Bestyrelsen har desuden bemærket, at hjemmesiden beviser indeholdt mange eksempler på camouflage regntøj: \ "forbrugerne let kunne fejlagtigt tror, at sagsøgerens camouflage stof og registrantens regntøj hidrører fra den samme kilde på grund af ligheden mellem varemærkerne \".

Desuden vil de involverede varer bevæger sig gennem de samme sælger beklædning kanaler og vil blive udsat for den endelige forbruger.

Og så bestyrelsen konkluderede, at forvirring er sandsynlig.

TTABlog kommentar: Bemærk, at der ikke var noget bevis for, at både stof og tøj sælges under samme mærke. Men alligevel, hvis du så en MARSHLANDER mærke jakke ved siden af en jakke byder marsken mærke stof, ville du sandsynligvis blive forvirret, ville du ikke?

Tekst Copyright John L. Welch 2010.

Ingen kommentarer: